Mar 31, 2009

Oiiiii.... Don't lah..

Ok.. For those buyers that are purchasing lashes/hair products, your products will be mailed tomorrow.
For the others who bought the 88 or 78.. I will send yall a notification once the stock are in..

Why am I saying this?
cuz I have over 40 orders... and I know yall are worried ..thus sending me emails asking me to confirm payment etc..

I am sorry I did not reply each and everyone of you.. my inbox is really flooded during this promotion.
Usually once I get the payment, I seldom reply unless you forgot to give me your address and phone number or the payment did not go thru.
So silence is golden!
Once I deliver the items, I usually smsed each and every one so that you can anticipate the goods unless you did not provide your number.

but the promotion ended once you read this post. for those who have emailed me but yet to bank in.. the promotion is still valid. for those who haven't... so sorry...

Thank you all for being so receptive during this promotion!

I will be going abroad from Thursday til Saturday stocking up on clothes for my online boutique launch.

You can be the first one to catch my boutique this Sunday at:

Pop! the bazaar @ KL Sunday Market (5th April 2009)
It will be at capsquare, same place as my fashion show. Come ya!

Anyway.. I am gonna start doing hairstyling tutorials after the fashion show.. my hair is longer now and I can do more stuff with it!
So if you have shoulder length hair or longer, you might be able to learn :
1. how to curl your hair in various styles
2. how to puff up your hair
3. braiding and hairdos
4. straightening + crimping.

You don't need to rush off and buy all the hairstyling tools.. I used to use chopsticks and a straightener to afro my hair.. so you can expect stuff to be pretty wild and creative.

I also bought a whole manicure set.. havent even open it yet.. been too busy... but I can't wait to try them out!


Mar 26, 2009

Invitation to Sequence Fashion Show

Are you wondering why the posts are less frequent the last week?
hehe.. It's cuz I was busy wrapping things up for my fashion show!
For one, I designed the poster.. nice onot!!!

Anyway, its a collaboration between Urbanattic, Make Up Store and 3 boutiques : Bunny Noo, Sexxay Stuffs @ Sexxay Prices and well.. duh BlushBerry.

It's gonna be on the 9th of April, a Thursday night. There will be a fashion show at 10 pm but our booths will be open from 5 pm till 11 pm.
So if you wanna experience high end fashion show while shopping do come and join us!!

I will be doing the makeup for the models that night together with Make Up Store!

Did I mention that there will be my favourite band playing that night as well?
Ramanados will be heating the night up with hot tunes!!

It's gonna be at Urbanattic, they used to be in Bangsar but they have moved to CapSquare. Map to CapSquare is below. Urbanattic is right next to Starbucks.


I will not be selling cosmetics that night but I will be launching my clothes boutique instead.
I will have all my clothes going at 10% discount and on top of that, I will be designing 5 sets of limited edition clothings. Get one piece of the house design pieces and obtain 20% off other clothes!

So to all my dearest and beloved readers, there is definitely ANOTHER special incentive for yall.

Print this out and get RM 15 off a single purchase..


If money is not your style, then use this voucher instead for a free makeover by me! Dun mind me if I snap your photo!


Did I mention that entrance is FREE?


I will upload the catalogue of the clothes as soon as I am back from abroad, all clothes will either be house designs or imported.
Going out cheap too!

Leave a comment if you are interested in coming!!

Mar 21, 2009

Sudden Random Promotion

Because I am so freaking random and sudden, I woke up feeling really generous and ridiculously kind.






VALID FROM 21st - 31st MARCH
PIGMENT PALLETES
USUAL PRICE : RM 80
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 60
Notice : No stock until Mid April but if you order/make payment now, the rm 60 will apply until then and I will mail you the items when it's available.
reason : some makeup school took every damn one of them.
for product info click here


BRUSH SET
USUAL PRICE : RM 150
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 100
for product info click here


REAL LASHESUSUAL PRICE : RM27 for Opera, RM 22 for the rest
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 25 for Opera, RM 18 for the rest
for full product listing and info click here

EASY LASHES
USUAL PRICE : RM 16 for Wings and Light, RM 40 for Taiwan
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 12 for Wings and light, RM 36 for Taiwan
for full product listing and info click here

FAKE LASHESobviously it applies to the other fake lashes as well.. not limited to the 3 shown.
USUAL PRICE : RM 18 for any lashes
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 14 for any lashes
for full product listing and info click here

HAIR EXTENSIONS
USUAL PRICE : RM 42
SUDDEN RANDOM PRICE : RM 35
for product info click here

Email itsablushberry@gmail.com to make your orders now!
ONLY VALID til end of March! HURRY before I suddenly change my mind!



Mar 16, 2009

Explicit : White Doll + Black Doll Twins look

First of all, i apologize for breaking my promises so many fucking times. yes i cursed cuz i feel terrible. i have been caught up with so many work that everytime i need to do those work, blushberry comes in. n vice versa.
but as compensation, this is what I have today.
Hope yall like it.

Yes, both is me. read on to find out.

We shall start with the White Doll look.
Then we shall move on to the Black Doll look. Basically you can do the White Doll for the day and when you go partying at night, you can use the same tutorial cuz it continues from the White Doll look.

For the brows, use just one shade for that pale doll look. I used shade 43 from the pigment pallete. You can use any light brown shade that matches your brow colour a shade lighter.

After that, do your brow bone with the generic shade 1. You can use any pure white colour.
For those who is wonder what is shade 1 or 45 or 88.. you will understand once you click here. lol


Then, use shade 6 and 28 together as the base of your eyeshadow. It brightens your whole eyes up!

Like Van Gogh once said, 'Never use blue without yellow', dab on shade 2 which is a light canary yellow colour on your lower lashes area.

After that, I used Majorca Majolica peach shimmer on the inner corner of my eyelids. Shimmer eyeshadow are the 'in' thing nowadays in Taiwan and Japan. I have no idea why but I am going along..

To get a 'mermaid' kinda look, overlay pink on the shimmer you just apply which is shade 7 and 8. It gives your eye a light mystical fairy-like effect. cool huh!

This is how it looks like with the eyes open. I look more like a LOTR elf now. HAHA

After that, apply some white powder directly on top of your cheekbones. Then use the pink shades in the pigment pallete and heavily blush your cheeks. Dolls have too much blusher on, you should too if you are going for the look.

Line your eyes thinly with eyeliner. Only the top lash line. Once you line the bottom, you lose that innocent eyes look already.

Glam your lashes up with mascara.

And fake lashes. I am using Feather lashes from the lash collection!

After that, line the inner corner of your lower lash line with white eyepencil to get that big doll eyes look!

Prep your lips with lip balm and smudge nude lipliner/concealer all over it
Apply a frosty pink lipgloss.

Tada! I look so cute I feel like killing myself. Ugh.
I bought 2 wigs for this shoot and clothes and accesories from I-socks the Japanese Cosplay store in Times Square. You can get access to the members area by purchasing a minumum ammount of RM 10 from the other I-socks shop. There are 4 shops btw : Female, Male, Accesories and Members Only.

I dislike pure lolita act kawaii girls so I am gonna stop the photos here for the White Doll. Don't kill me.. I am always a dark and emo girl when it comes to dressing and makeup.

FINALLY!! Black Doll!!
I like this better. suits the dark matter in my brain more.
I absolutely love the neck cuff which attaches to my hand cuff with a chain.
Oh don't you love it.
Naturally, all the stuff I want to get are in the I-socks male department which I do not have the guts to go into.

Ok... Now that your day job is done.. you wanna go partying but your makeup is so... day-like.
You can change it to the night makeup with a few easy steps.
First of all, use your hands and rub off that heavy blush and your kawaii lip gloss off!
Ok, that's just me.. please use a tissue.

After that, use shade 66 and redraw the ends of your brows, blending them inwards for a fiercer look.

Now use the same shade 66, which is a dark brown colour and layer it on your eyelids, blend them right up to your brow bone colour.

After that use shade 77, an even darker brown colour and go over your crease. Blend well. It shouldn't have any harsh lines!

Ok, clean your brush and redo your brow bones again with white or shade 1 cuz after a long day's work, they are probably gone. poof!
Then use black/shade 88 and do your crease again just like above, be careful when you blend.. do not blend up to high or you'll look like a black panda, not black doll.. haha

After that, carelessly smudge some liquid liner like so. Get them thich on the outer corner of the eyes for the top and lower lash line. It will make your eyes seem bigger.

Restick the lashes. Do not redo your mascara unless you have those mascara fixers from benefit or something. It will make ur lashes look worse cuz they are caked with sweat, dust and powder.
Besides you are using dark colours on your eyes, so your lashes should be fine.
After you have stuck on ur lashes, you will notice that your eyes look imbalanced cuz your upper lashes is so long and your lower lashes looked bare.

To compensate that, rub black eyeshadow/shade 88 on your lower lash line, balancing the amount of dark areas around your eyes. If you have lower lashes, what are you waiting for?

Line your lips with nude liner/concealer. Just line the outer part..cuz we are gonna fill in the middle parts next.

Rub the middle parts with a sheer pink colour and use a dark red lipgloss over it. This makes your lips looks wet and sexy!

YES. I look better now. to me. Drop me your opinions on which doll you like more.
I think I am so corrupted with evil that I can never pull off cute looks.


Chain me?
See, I have all sorts of taglines for this kinda photos. compared to those.. erm. sweet ones.

If I am ever gonna be casted in a role for ads or tvs or movies.. I'll probably play the bitch or the villain. That is so cool.

This is my fave pic though I already got some feedback that others like the white doll one better. Oh well.

Here are the twin shots. Both of them is me. I'll let you guess how I did them. If you can guess the procedure correctly, I'll throw you a free gift. hehe.

Yes, I copied from Ayumi Hamasaki ballads cover shots cuz its controversial when you copy stuff and that's good for blog publicity. right?
I am probably gonna get sued.

Tips on the procedure... to have hands touching my body what do I need when I shoot the photos?
My hair are flowing together too, I mean the 2 wigs.


I really hope yall enjoy this post as much as I did when I was shooting them. It was the greatest shoot for me. Like my own personal makeover. Oh and if you like any items I am wearing on any of the photos, I am willing to sell them off.. maybe even the wigs.. i won't rip you off I promise.
This promise I can keep.

Mar 13, 2009

Celebrity Looks : Drew Barrymore

This look is getting more and more popular..
The alternative smoky eye, instead of starting from the lash line. It starts from our crease.
No eyebrows and nude lips.
Works best if you have light coloured eyes.


Here's my try, have a go at it!


After your usual foundation and concealer, apply concealer all over your brows.

After that, shade it with a very light colour. I used shade 21 from the 88 pigment pallete.


After that, I do my brow bone with Shade 1. That's the purest and lightest colour.
I used the same colour on my lids.

After that, I start the artwork by using shade 43. Its a light brownish grey colour. slightly darker than my skin. You should choose the colour based on your skin tone as this step is like a guide for the rest of the step.
Using your brush, start from your crease line and dab one straight line. After that, blend the colour upwards towards your brow bone.

Now, use a darker colour and repeat the step. I used shade 77.
This time, you do not need to blend right up to the brow bone. Just midway is sufficient.

After that use black, which is shade 88 if you have the pigment pallete. Repeat the step above but this time, just minimal blending.

Line your eyes with eyeliner. Your upper lashline should be drawn as thin as possible.

Use black and blend the eyeliner on your lower lash line. Do not touch your upper lashline!

Mascara. Use a very light bronzer for your cheeks and for your lips use nude lipstick.

Tada!.. Um you'll look weird if you keep your hair down.. cuz it seems that your hair is so bountiful but your eyebrows isn't. Unless your hair is blond then you can go ahead and let it down.

Sorry for being late.. the major post is still in progress ( I am waiting for the wigs to arrive!)
Check back Sunday, there will be a freebie competition.